سایت آگهی بانک مشتری

متا تگ سئو

وبلاگ

۱۹ تیر ۱۴۰۱ 157 بازدید
سایت آگهی بانک مشتری
متا تگ سئو

متا تگ سئو

Robots meta tag
این نوع از تگ های راهنمای ایندکس ، در قسمت head سایت قرار داده می شوند. متاتگ های ربات انواع مختلفی و زیادی دارند که در ادامه به پرکاربرد ترین آن ها خواهیم پرداخت. همچینن مهم است این تگ ها را چه زمانی استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

متا تگ index / noindex
وظیفه این اتریبیوت اعلام ایندکس کردن یا نکردن صفحه ای است که این قطعه کد در آن وجود دارد. در حالت معمول موتور های جست و جو تمامی صفحات را ایندکس می کنند به همین دلیل نیازی نیست از اتریبیوت ایندکس استفاده کنید.

اما در صورتی که نیاز داشتید صفحه مورد نظر ایندکس نشود ، می توانید از گزینه دوم یعنی noindex استفاده کنید.

چه زمانی از نوایندکس استفاده کنیم؟
ممکن است بخواهید صفحه ی پروفایل را از نتایج گوگل بردارید. علت این کار نیز مشخص است. به دلیل اینکه هر کاربر یک پروفایل جدا گانه دارد و کاربر مهمان به صفحه ثبت نام منتقل می شود. از این رو می توانید از متا تگ نو ایندکس برای این صفحه استفاده کنید.

متا تگ follow / nofollow
این دستور به گوگل اعلام می کند تمامی لینک های این صفحه باید دنبال شوند یا نه. درواقع هنگامی که ربات های خزنده به صفحه شما وارد می شوند تمامی لینک ها را دنبال می کنند تا اطلاعات آن صفحه را نیز در ایندکس خود قرار دهند. به همین خاطر می توان گفت در حالت پیشفرض اگر این کد را در صفحه قرار ندهید ، گوگل لینک ها را دنبال خواهد کرد بنابراین قرار دادن تگ follow غیر ضروری است.

درصورتی که nofollow را انتخاب کردید ، ربات های موتور جست و جو ارزشی از صفحه شما به صفحه ای که به آن لینک داده اید منتقل نخواهد کرد.

چه زمانی از متا تگ nofollow استفاده کنیم؟
در برخی از سایت ها ممکن است دیده باشید در بخش کامنت ها ، امکان قرار دادن لینک وجود دارد. اگر در وبسایت شما نیز این امکان برقرار است ، بهتر است از این تگ استفاده کنید تا ارزش صفحه خود را حفظ کنید.

متاتگ noarchive
این مورد برای صفحاتی استفاده می شود که نمی خواهید ، یک نسخه از کش آن در قسمت SERP برای کاربران نمایش داده شود. در حالت پیشفرض موتور های جست و جو این کار را انجام می دهند که می توانید با این تگ از آن جلو گیری کنید.

چه زمانی از noarchive استفاده کنیم؟
ممکن است یک سایت تجاری داشته باشید و کالایی عرضه می کنید که قیمت آن سریع تغیر می یابد و نمی خواهید قیمت قبل آن برای کاربران قابل مشاهده باشد. در این هنگام می توایند از این متاتگ استفاده کنید.

X robots tag
این نوع از متا تگ ها به نسبت پیچیده تر از متا تگ های روبات هستند که می توانید به غیر از فایل های html فایل های دیگر را نیز کنترل کنید. برای مثال می توانید برای فایل های pdf سایت خود این کد ها را به کار ببرید.

X robots tag در عنوان HTTP آدرس URL شما استفاده می شود و انعطاف بیشتری نسبت به متاتگ های روبات دارند.

منتظر آگهی های شما برای فعالیت در سایت آگهی رایگان بانک مشتری هستیم.
با سایت آگهی رایگان بانک مشتری رایگان آگهی منتشر کن.

بانکی پر ازاتفاقات خوب
برای درج آگهی رایگان کلیک کنید .
09192145243

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *